09 January 2013

ISTIQOMAH





 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ . Alhamdulillah hari ni sempat nak update blog sekejap . okay tgah baca update status friends fb tibe tibe terserempak dengan shared inche gabbana komik yang dekat atas tu .huhu . saje nak share my view pasal komik ni . 

sedar tak kita pernah buat jugakbenda ni tak kira la ape ape situasi pon . ok macam saya sbagai seorang pelajar memang selalu je berdepan dengan situasi macam ni . mainly mase exam betul tak . pagi petang siang malam berdoa nak result yang colorful , Allah pemudahkan ilmu yang kita dapat . then ,masa Allah dah makbulkan doa kita . terus tnggal amalan-amalan sunat ,melambatkan solat , tahajud pon entah kemana . 
untuk peringatan semua sya pon jugak ,kita janganlah take for granted je suatu benda .lepas rasa dah  tak perlu . teros tinggal . sepatutnya kita kena la istiqamah :)


A030
Sesungguhnya orang-orang yang menegaskan keyakinannya dengan berkata: "Tuhan kami ialah Allah", kemudian mereka tetap teguh di atas jalan yang betul, akan turunlah malaikat kepada mereka dari semasa ke semasa (dengan memberi ilham): "Janganlah kamu bimbang (dari berlakunya kejadian yang tidak baik terhadap kamu) dan janganlah kamu berdukacita, dan terimalah berita gembira bahawa kamu akan beroleh syurga yang telah dijanjikan kepada kamu.

okay intihanya, kita perlulah tetap dengan amalan kita untuk syurga ALLAH tak kira masa susah mahupun senang :)





Daisypath Happy Birthday tickers