05 March 2013

Adik Usrah ?

Assalamualaikum . Salam ukhwah . korang ape kabar ?  alhamdulillah hari ni masih lagi dapat menghirup udara yang dipinjam daripada Allah . Syukur Alhamdulillah . hehe tengok tajuk macam pelik je kan aku nak ade adik usrah . ntah la masih rasa diri ni tak berkemampuan lagi untuk mempunyai adik usrah sendiri .ceewah . tapi tak kan la aku nak stick takat level ni untuk mencari redha Allah ? ambik masa jugak nak fikir . the same thing happen to my usrahmates . hmm .
 tatkala sedang duduk memikir , kakak naqibah inbox aku .sangat touching .

"org yg menganggap tarbiyah cukup hingga habis sekolah/ universiti adalah orang yang hatinya sakit, penyakit ini mudah menyerang orang yang IMANnya LEMAH. iman lansung tak menancap pd hatinya"
taushiyah utk aktivis islam. Adik2 y akak kasih kernaNya, muhasabah nape kamu masih istiqomah pd jln ini? Allahu T_T antunna pilihan Allah
*from my lovely naqibah :)


Hasan Al-Banna telah menyatakan,
“Kitab yang terletak di perpustakaan sedikit yang membacanya,
tetapi seorang muslim sejati adalah ‘kitab terbuka’ yang semua orang membacanya.
Ke mana saja ia pergi, ia adalah ‘dakwah yang bergerak’

"Wahai pemuda! Seandainya kamu menyakini fikrah kami dan kamu mengikuti jejak langkah kami dan kamu bersama kami di atas jalan Islam yang murni ini, kamu tinggalkan segala fikrah kecuali fikrah Islam dan kamu waqafkan segala tenaga dan usaha kamu untuk 'aqidah yang kamu yakini ini, maka semua itu akan mendatangkan kebaikan untukmu di dunia dan akhirat." 
kata-kata As-Syahid Imam Hassan Al-Banna.


alhamdulillah selepas diterangkan tentang Syahadatul Haq dan Dakwah Fardiah . aku mula faham kenapa aku perlu bergerak, mengerah tenaga dan bagaimana aku perlu menyentuh hati adik usrah untuk bersama-sama di jalan ini . biiznillah aku sedang mengusha beberapa orang adik usrah . semoga Allah permudahkan dan sangat memerlukan doa kalian untuk aku terus thabbat dijalan ini . InsyaAllah.

masa sekolah
[kredit]

semoga Allah permudahkan pewira negara untuk memertahankan negara daripada penceroboh di Sabah 
Allahuakbar .


Daisypath Happy Birthday tickers